Klachtenregeling
We willen goed luisteren naar opmerkingen en/of klachten. Komt u er altijd mee naar school!
Overal waar gewerkt wordt, zijn wel eens misverstanden en worden fouten gemaakt. Dat is op onze school niet anders.
U bent altijd welkom om dergelijke punten te bespreken c.q. adviezen te geven.
Aanspreekpunten zijn:
- De groepsleerkracht, evt samen met intern begeleider:
Bij vragen over uw kind; over het onderwijs in de klas.
- De IB-er:
Bij zorgvragen omtrent uw kind
- De directeur:
Bij vragen over het functioneren van een leerkracht; algemene schoolzaken; beleid van de school.
- MR en/of bestuursgedelegeerde:
Bij vragen over het functioneren van de directie.
- Bestuursgedelegeerde en/of MR:
Bij vragen over het beleid van het bestuur.
Adres en telefoonnummer inspectie:
Inspectie van het onderwijs
info@owinsp.nl
Klachtmelding over seksuele intimidatie, seksueel misbruik, ernstig psychisch of fysiek geweld: meldpunt vertrouwensinspecteurs 0900 – 111 3111 (lokaal tarief)
Sinds 1 januari 2008 heeft de inspectie het toezicht gedelegeerd aan het bevoegd gezag: de vereniging VPCO De Viermaster. Mocht er na overleg met de algemeen directeur aanleiding zijn voor actie, zal de inspecteur contact opnemen met de directeur van onze school. Vragen over het onderwijs kunt u telefonisch stellen: tel: 0800 - 8051 (gratis) of per email: info@owinsp.nl
Adres en telefoonnummer Vertrouwenspersoon:
Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden (VGGM)
Dhr. G. Verhoeven, ook bereikbaar via VGGM, afd. Jeugdgezondheidszorg
Tel.: 026 - 377 3344
Stationsweg 60
Postbus 233
6710 BE Ede
Tel.: 0318 – 68 49 11
Als een klacht door bovengenoemde mensen niet kan worden opgelost, kan er een formele klacht worden ingediend bij de landelijke klachtencommissie van de Besturenraad PCO, waar onze vereniging bij is aangesloten. Het adres daarvan is:
Geschillencommissies Bijzonder Onderwijs
Postbus 394
3440 AJ Woerden
Telefoon: 070 - 386 1697 (van 9.30-15.00 uur)
Fax: 070 - 302 0836
info@gcbo.nl
www.gcbo.nl
GCBO = Geschillen Commissies Bijzonder Onderwijs
We hopen van harte dat klachten altijd op schoolniveau opgelost kunnen worden. Mocht er iets zijn, aarzel dan niet, maar kom er snel mee. Het is in ieders belang dat problemen zo snel mogelijk opgelost worden!