Klachtenregeling

We willen goed luisteren naar opmerkingen en/of klachten. Komt u er altijd mee naar school!

We willen goed luisteren naar opmerkingen en/of klachten. Komt u er altijd mee naar school. We kunnen bepaalde problemen meteen oplossen, soms moeten we er eerst in het team over spreken. U heeft altijd recht op een antwoord. We beloven iedere vraag, opmerking en/of klacht serieus te nemen.

Overal waar gewerkt wordt, zijn wel eens misverstanden en worden fouten gemaakt. Dat is op onze school niet anders.

U bent altijd welkom om dergelijke punten te bespreken c.q. adviezen te geven.

 

Aanspreekpunten zijn:

  • De groepsleerkracht, evt samen met intern begeleider:

Bij vragen over uw kind; over het onderwijs in de klas.

  • De IB-er:

Bij zorgvragen omtrent uw kind

  • De directeur:

Bij vragen over het functioneren van een leerkracht; algemene schoolzaken; beleid van de school.

  • MR en/of bestuursgedelegeerde:

Bij vragen over het functioneren van de directie.

  • Bestuursgedelegeerde en/of MR:

Bij vragen over het beleid van het bestuur.

 

Adres en telefoonnummer inspectie:

Inspectie van het onderwijs

info@owinsp.nl

www.onderwijsinspectie.nl

Klachtmelding over seksuele intimidatie, seksueel misbruik, ernstig psychisch of fysiek geweld: meldpunt vertrouwensinspecteurs 0900 – 111 3111 (lokaal tarief)

 

Sinds 1 januari 2008 heeft de inspectie het toezicht gedelegeerd aan het bevoegd gezag: de vereniging VPCO De Viermaster. Mocht er na overleg met de algemeen directeur aanleiding zijn voor actie, zal de inspecteur contact opnemen met de directeur van onze school. Vragen over het onderwijs kunt u telefonisch stellen: tel: 0800 - 8051 (gratis) of per email: info@owinsp.nl

 

Adres en telefoonnummer Vertrouwenspersoon:

Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden (VGGM)

Dhr. G. Verhoeven, ook bereikbaar via VGGM, afd. Jeugdgezondheidszorg

Tel.: 026 - 377 3344

Stationsweg 60

Postbus 233

6710 BE Ede

Tel.: 0318 – 68 49 11

 

Als een klacht door bovengenoemde mensen niet kan worden opgelost, kan er een formele klacht worden ingediend bij de landelijke klachtencommissie van de Besturenraad PCO, waar onze vereniging bij is aangesloten. Het adres daarvan is:

Geschillencommissies Bijzonder Onderwijs

Postbus 394

3440 AJ Woerden

Telefoon: 070 - 386 1697 (van 9.30-15.00 uur)

Fax: 070 - 302 0836

info@gcbo.nl

www.gcbo.nl

GCBO = Geschillen Commissies Bijzonder Onderwijs

 

We hopen van harte dat klachten altijd op schoolniveau opgelost kunnen worden. Mocht er iets zijn, aarzel dan niet, maar kom er snel mee. Het is in ieders belang dat problemen zo snel mogelijk opgelost worden!